Gezegend is mijn nieuwe naam en onze nieuwe huwelijksgelofte

Anna.

Mijn vrouw Marielle en ik, Anna, zijn 25 jaar getrouwd, wij hebben onze huwelijksgeloften hernieuwd binnen onze kerkelijke gemeente De Open Hof in Oud-Beijerland tijdens een roze dienst. We hebben een zegen over onze ringen ontvangen en daarnaast heb ik in die dienst een zegen over mijn nieuwe naam, Anna Linda, mogen ontvangen. Wij zijn blij, dat wij deze gemeente hebben gevonden dankzij de wijde kerkkaart van Wijdekerk. Een plek waar wij kunnen zijn wie wij zijn en waar wij ons geloof samen kunnen beleven. Het lijkt ons daarom ook mooi om deze dienst via deze weg te delen met andere LHBTI+ personen en betrokkenen uit het landelijke netwerk van Wijdekerk. Wie weet kan het anderen inspireren bij het vragen om een zegen over een nieuwe naam of anderen te bemoedigen bij het vinden van een fijne kerkelijke plek.

Op de foto’s kunnen jullie al kort de hoogtepunten uit de dienst zien, de volledige kerkdienst kun je

De gehele week voorafgaand aan deze roze dienst was er aandacht voor het thema LBHTI+, de week werd op maandagavond gestart met de opening van de expositie “God van de Regenboog”, op woensdag was een er speciale thema avond voor ouders met LBHTI+ kinderen en op donderdagavond was er een avond over transgender en geloof waar ik mijn levensverhaal heb mogen delen. Ik ben een 47 jarige Christen en transvrouw. In 2017 belande ik in een burn-out en sindsdien is ook mijn proces om te worden wie ik altijd geweest ben gaan lopen. In oktober 2019 ben ik uiteindelijk uit de kast gekomen. Dat is voor mij net als voor anderen wel een worsteling geweest. Ook deze getuigenis deel ik van harte met jullie.