Inleiding

Op onze website willen we laten zien hoe LHBT+-mensen en andere betrokkenen hun kerk/gemeente ervaren. Daarom zoeken wij persoonlijke ervaringsverhalen die laten zien wat jij hebt meegemaakt en wat dat met jou heeft gedaan. Wat wij niet zoeken zijn evangelisatie verhalen en/of verhalen van mensen die een uitgesproken mening hebben over homoseksualiteit en geloof. Het gaat ons er namelijk niet om mensen te bekeren, maar om bezoekers van onze site te laten zien hoe het is om als LHBT+-mensen wel of niet geaccepteerd te worden binnen de kerk. Hiermee hopen wij een eerlijk, open en respectvol gesprek op gang te brengen, dat recht doet aan alle betrokkenen.

Wij zijn blij dat we ook jouw ervaringsverhaal mogen plaatsen op onze site. Als team wijdekerk vinden wij het belangrijk dat jij jouw verhaal op onze site kunt delen, ongeacht wat wij als team daarvan vinden. Als auteur ben je te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de inhoud van je verhaal.

Voor wij jouw verhaal plaatsen, wordt het door iemand van ons team geredigeerd. Dit houdt in dat wij taalfouten eruit halen en de tekst soms een beetje herschrijven, zodat er een goed en leesbaar verhaal resulteert. Natuurlijk respecteren wij daarbij de inhoud van je verhaal. Voor publicatie ontvang je de geredigeerde tekst, om deze goed te keuren. Wil je dat je verhaal geplaatst wordt zonder je naam erbij, dan kun je dat aangeven.

Wij vragen je mailadres zodat wij contact met je op te kunnen nemen om de geredigeerde tekst goed te laten keuren en/of te melden dat jouw verhaal is geplaatst. Uiteraard zullen wij dit adres niet op de website vermelden of aan derden beschikbaar stellen.

Wij bedanken je alvast dat je jouw verhaal met ons wilt delen op onze website!