TafelTijd

TafelTijd is een initiatief van Wijdekerk om door het land heen met LHBT+-mensen en betrokkenen samen kerk te zijn. Waar kun je nou beter ervaren samen kerk te zijn dan aan Zijn tafel? Belangrijk bij de groepen is dat we niet samen aan tafel gaan om elkaar te overtuigen, maar om elkaar te inspireren, steunen, bemoedigen en aanvaarden in de Liefde van Jezus Christus.

​

TafelTijd biedt een format om groepen te starten door heel het land. Het is de bedoeling om ongeveer eens per 2 maanden bij elkaar te komen. Dat kan bij iemand thuis zijn, maar ook in een andere geschikte ruimte. Dit zal ook af hangen van de grootte van de groep. De ‘besloten' Facebookgroep TafelTijd verbindt al die groepen met elkaar. Na de behandeling van een thema in een groep is er daar gelegenheid te kunnen napraten, ook met mensen uit andere groepen. Zo kunnen we als groepen van elkaar leren en elkaar inspireren. Ook kunnen we lezen en zien (foto's, vlogs) wat het TafelTijd thema andere groepen en mensen heeft gebracht. Samen zijn wij immers dat Ene Lichaam van God.

​

TafelTijd heeft een menu samengesteld waar je gebruik van kunt maken. Deze menu's staan hieronder online voor degene die het organiseert. Je kunt deze downloaden en uitprinten voor de eigen groep. Je kunt ze ook eventueel aanpassen en aanvullen naar eigen inzicht. Elke TafelTijd heeft een organisator die in principe per keer wisselt. De organisator verzorgt altijd een kaars, brood om te breken en druivensap en/of wijn voor de gasten. De gasten brengen zelf eten en drinken mee om te delen met de andere gasten (potluck). Ook let de organisator erop dat in het gesprek iedereen aan bod komt en bewaakt deze de tijd.

​

Op de jaarlijkse Wijdekerkdag, op de eerste zaterdag in oktober, is er gelegenheid om ook mensen van anderen groepen te ontmoeten.

Ook een TafelTijd groep starten?

Wil je ook een TafelTijd groep starten? Mail naar info@wijdekerk.nl voor meer informatie en wij nemen verder contact met je op.

Goed om te weten: Tafeltijd wordt in samenwerking met Wijdekerk georganiseerd. Als organisator ben je eindverantwoordelijk voor de avond. Als Wijdekerk faciliteren we waar het mogelijk en gewenst is.

​

De geplande bijeenkomsten kun je terugvinden onder TafelTijden verder op deze pagina en op onze facebook pagina.

TafelTijden