Stichting Wijdekerk

Stichting Wijdekerk is een initiatief van een groep christenen, zelf LHBT+-mens (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender) of nauw betrokken bij LHBT+-mensen. Wij vinden dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn in zijn of haar kerk. We hebben onze ervaringen en krachten gebundeld en delen die op deze site.

We willen dit doen vanuit de liefde van Jezus Christus. Samen zijn Wijdekerk.

Persoonlijke verhalen

Wij willen op deze website laten zien hoe LHBT+-mensen en andere betrokkenen hun gemeente ervaren. Wat doet het met hen als ze anders behandeld worden omdat ze LHBT+-mens zijn? Wij roepen de mensen op hun persoonlijke verhalen te delen. We willen begrip creëren en een open en respectvol gesprek op gang brengen.

Daarnaast biedt stichting Wijdekerk een netwerk via FacebookInstagramMail, persoonlijke ontmoeting, TafelTijdoudergespreksgroepen, en de jaarlijkse Wijdekerkdag.

Kerken op de kaart

Stichting Wijdekerk nodigt alle kerkelijke gemeenten in Nederland uit om transparant te zijn in hun beleid met betrekking tot LHBT+-mensen. Dit doen wij door kerken de gelegenheid te geven zich te registreren op de kaart met behulp van een vragenlijst. Hier kunnen LHBT+- mensen voor ze een kerk bezoeken van tevoren bekijken wat het beleid van een kerk is.

Laat zien wat er leeft in de kerk, want samen zijn wijdekerk!