Gods belofte aan jou

Hester van Beers.

De Advent is weer begonnen. De tijd waarin we uitkijken naar Kerstmis en toeleven naar de komst van Christus. We gedenken dat de Heer der heren ter wereld kwam als een kwetsbaar kind, en tot in de diepte van onze ellende afdaalde. Onze Schepper kon simpelweg niet op afstand blijven van zijn geliefde schepping. Zoals Hij zijn volk met een vuurkolom door de donkere woestijn leidde, liet Hij ook een Licht opgaan vanuit Bethlehem. Dit Licht was er al voor het begin van de tijd, maar het was en is voor onze zwakke ogen vaak onzichtbaar. Als we in onze eigen donkere woestijn lopen, lijkt Hij soms zo ver weg. Toch mogen we ieder jaar weer toeleven naar de geboorte van het Licht, dat ook in onszelf geboren kan worden. Hij had de mooiste troon voor Zichzelf kunnen maken, met goud en edelstenen. In plaats daarvan koos Hij de schoot van Maria om ter wereld te komen. Zijn liefde maakte haar waardig om Hem te dragen. Dit wil Hij ook voor jou. Wat doe jij deze Advent om ruimte in je hart te maken voor Hem?

We gedenken met Kerstmis niet alleen de eerste komst van Christus, maar we kijken ook uit naar zijn wederkomst. De wereld is nog niet voltooid: we zien iedere dag de ellende op de wereld en in ons eigen leven. Kerstmis is een belofte: Hij maakt alles nieuw. Zoals Hij is opgestaan uit de dood, zullen wij Hem volgen. Vertrouw jij op deze belofte van God?

Wij wensen jou een gezegende Advent, waarin je naar Jezus toe kunt groeien, Hem kunt danken voor alles dat Hij je gegeven heeft en kunt vertrouwen op zijn belofte voor de toekomst. Misschien voel je je niet thuis in je kerk of in het geloof, omdat je afwijzing ervaart. Weet dan dat Hij jou onvoorwaardelijk accepteert en iedere dag met je mee wil gaan op je weg. Zo graag zelfs, dat Hij zijn leven ervoor overhad. Wij van Wijdekerk staan naast je als je je onbegrepen voelt. Zo kunnen we de donkere dagen samen een beetje lichter maken, in afwachting van het grote Licht.