Lieve Vader

Hester van Beers.

Wat een prachtige mensen hebt U gemaakt. Liefhebbende, dappere en krachtige mensen. Mensen met bijzondere talenten en verlangens. Bij WijdeKerk kom ik hun verhalen en hartenkreten dagelijks tegen. Helaas is de wereld voor hen soms een harde, koude plek. Soms lijkt het alsof er blokkades worden opgeworpen, zodat Uw liefde niet ongehinderd kan stromen. Wat een mooie mensen, maar wat ontzettend veel verdriet kan er in hun levens bestaan.

Sommigen van hen worden buitengesloten en afgewezen. Sommigen hebben er jaren over gedaan om zichzelf en hun geaardheid of genderidentiteit te accepteren, of worstelen hier nog altijd mee. Sommigen voelen zich zelfs diep wanhopig.

Wanneer ik twijfel over mijn opvattingen rondom LHBT en geloof, kijk ik naar deze mooie mensen en naar wat wij voor hen kunnen betekenen. Ik denk aan de sfeer van liefde en acceptatie die er is wanneer we samenkomen. Dan voel ik dat dit niet verkeerd kan zijn. Een boom is immers te herkennen aan zijn vruchten. De vruchten van WijdeKerk zijn zichtbaar in de opluchting bij mensen die eindelijk een plek vinden waar ze gehoord worden, in het enthousiasme van ons team en in de uitwisseling van mooie en minder mooie ervaringen.

Ik wil U danken voor al deze bijzondere mensen. Dank U wel dat wij een sprankje van Uw liefde mogen laten zien in deze wereld. Dank U wel voor wat ik leer van de mensen die hun verhalen met ons delen. Dank U wel voor alle veilige kerken die inmiddels op onze kaart staan.

Ik bid dat we komend jaar een veilige haven mogen zijn voor LHBT’ers en hun naasten, en dat we een middel mogen zijn om de acceptatie van LHBT’ers in de kerken te vergroten. Ik bid voor alle mensen die zich eenzaam, onbegrepen en ongelukkig voelen, dat zij Uw liefde mogen vinden en vasthouden. Dat geldt ook voor mensen die LHBT’ers in Uw naam kwetsen of buitensluiten. Ik bid dat U hen wilt laten zien hoe wijd Uw liefde is. Ik bid om Uw Koninkrijk.

Dat vraag ik U door Christus, onze Heer. Amen.

Heel veel liefs, Hester