Je staat niet alleen

Miranda Terpstra.

Het houdt me wederom bezig deze week: de zevende mens dit jaar, alleen al op mijn pad... Een mens die door de liefde voor hetzelfde geslacht een tweestrijd kent tussen familie en geliefde, door geloofsovertuiging. Iemand die de levenszin vergaat door alle moeilijkheden.

"Ik wil het liefste dood"

Dit is een zin die ik gewoonweg niet meer verdragen kan. Het maakt elke keer weer iets in mij wakker en het raakt mij ten diepste. Ik zou graag mijn gevulde hart geven en een instant-oplossing voor de diepte waarin mensen zich kunnen bevinden. Het maakt me geregeld ook boos uit onmacht, omdat zoveel lijden dat elkaar wordt aangedaan zó onnodig is.

Ikzelf ben niet bij machte

Ik vertrouw op de Liefde zelf. Ik vertrouw op ieder mens die tot steun wil zijn en een schouder wil zijn voor anderen, en op de kracht die in ieder mens is gelegd. Ik ben dankbaar wanneer ik mensen weer zie leven en genieten. En wanneer ik zie dat zij kracht en een weg vinden in en met zichzelf ondanks soms moeilijke omstandigheden. Een weg die hen past.

Giften

Ik geniet stilletjes mee van het opstaan van medemensen op deze wijze. Dat zijn de giften die het leven geeft als je mensen de aan jou gegeven Liefde deelt. De grootste giften die we elkaar kunnen geven: er zijn, een luisterend oor bieden en een bemoedigend woord. Naast iemand staan, zoals mensen dat ook voor jou doen.

Je hoeft niet alleen te staan

Er is inmiddels een enorm netwerk van mensen die er met Liefde willen zijn, je willen bemoedigen en er veel voor over hebben om jou te zien lachen en te zien leven. Je bent het waard.

Heb je steun nodig laat het weten:

Miranda Terpstra is moeder van 2 jonge mannen en getrouwd met Ivo, voorzitter van wijdekerk, auteur van het boek Hartenvrouw, en fotografe van Hartezaak