Jouw kerk op de kaart?

Waarom op de kaart?

Om LHBT+-mensen te ondersteunen bij het vinden van een kerk, roepen wij kerken op inzicht te verschaffen in hun beleid rond LHBT+-mensen.

Niet iedere LHBT+-christen heeft de moed om te vragen hoe het beleid van de kerk is, als hij er binnenstapt. Op de kaart van Wijdekerk kan een LHBT+-christen dit van tevoren bekijken.

Transparantie

Kerken hebben niet altijd een duidelijk zichtbaar beleid rond LHBT+-mensen. Vaak moet er nog over nagedacht worden. En als er wel beleid geformuleerd is, dan is dat niet altijd vindbaar. Wij merken dat transparantie heel erg gewaardeerd wordt. Om teleurstelling en afwijzing te voorkomen is het goed om helder te zijn over het beleid van de kerk.

Vragenlijst

Het gaat om de volgende vragen:

- Ben ik welkom als bezoeker of als lid?

- Kan ik mij laten dopen?

- Mag ik belijdenis doen?

- Mag ik deelnemen aan het Heilig Avondmaal of mag ik ter communie gaan?

- Mag ik vrijwilligersfuncties bekleden?

- Mag ik een ambt uitvoeren of leiderschap bekleden?

- Kunnen wij een zegen ontvangen over onze relatie?

Er is ruimte voor vrije tekst of toelichting. En de antwoorden kunnen altijd aangepast worden als er ander inzicht is ontstaan. De vragenlijst is hier beschikbaar. ​

​

Doe mee en help LHBT+-mensen (weer) een kerk te vinden. Vul onze vragenlijst in en zet je kerk op de kaart!
​

Voor kerken die bij ons op de kaart staan, hebben wij een speciaal logo beschikbaar. We zouden het fijn vinden als jullie ook op jullie eigen website willen tonen een wijde kerk te zijn. Onderstaande afbeelding kun je downloaden via deze link.

​

We zouden het geweldig vinden als jullie dit willen koppelen aan een link naar onze site.

​

De vragenlijst is bestemd voor officiële vertegenwoordigers van kerken. Ben je gemeentelid? Ook dan kun je meehelpen kerken op de kaart te zetten. Vraag een vertegenwoordiger van jouw kerk de vragenlijst in te vullen of geef je kerk door via het contactformulier zodat wij een vertegenwoordiger van jouw kerk uit kunnen nodigen de vragenlijst in te vullen.