De kracht van getuigenis

De kracht van getuigenis , Openbaring 12:11

 

En ze hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door de mensen over Jezus te vertellen. Ze hadden een leven voor de Heer over. Ze waren niet bang om voor hun geloof te worden gedood.

 

We hebben allemaal een getuigenis - het is door God aan ons gegeven en het is van ons alleen. Niemand anders kan het vertellen, niemand anders kan het leven, niemand anders kan het van je afnemen.
 

Het is het onze.
 

Ieder van ons heeft een uniek verhaal dat onze eigen individuele liefdesaffaire vertelt met onze schepper God - hoe ieder van ons de onmiskenbare realiteit van Gods bevrijding in Jezus Christus leert kennen en accepteren. Het is inderdaad deze combinatie van ervaring en genade die ons zonder twijfel heeft geleid tot de wetenschap dat we geliefd zijn en de liefde waardig zijn. Voor velen binnen de LHBTI+-gemeenschap heeft onze getuigenis een pijnlijke reis van afwijzing gemaakt, waarin veel hoop nodig was. We hebben vele lange woestijndagen meegemaakt - een vorm van verbanning - die het resultaat zijn van het feit dat we uit onze spirituele huizen zijn gedreven naar een wereld die in die tijd als een droog klimaat voelde. 
 

Maar neem met je hart aan dat het de Heilige Geest was die Jezus de woestijn in heeft gedreven - en degene die Hem aanmoedigde en leidde door de weg heen.

Het goede nieuws is dat Christus exact dezelfde weg heeft bewandeld die wij nu bewandelen. Zoals Hij, in Hem, zullen wij zeker overwinnen. 
 

Er is kracht in ons getuigenis - kracht om alles te overwinnen dat Gods oneindige levengevende liefde zou stoppen. Liefde die zich toont aan een wereld die wanhopig genade nodig heeft. Natuurlijk zullen er altijd vele dingen zijn om tegen te strijden - zoals zij die ons proberen stil te leggen en ons proberen te stoppen in het geven van de reden van de hoop die in ons is.

 

Ik hoop dat je het Woord van God zult horen waarin Hij waarheid en genade in je hart zal spreken. Ik bid dat je bemoedigd wordt en dat je nooit alleen reist en dat ook jij zult overwinnen!
 

Een gebed 

Hemelse Vader, help ons te kennen dat wij niet alleen reizen - Dat U met ons bent in elke stap op onze weg. Ik bid dat U mij in staat stelt opnieuw Uw liefde voor mij te horen en dat U mij in staat stelt te weten dat er altijd kracht in mijn getuigenis zit. Amen.

Stemmen van Hoop is een Engelse verzameling van dagelijkse reflecties die zijn geschreven door 40 LHBTI+ christenen, die ieder een Bijbelvers of een passage zullen delen die hen door moeilijke tijden heeft geholpen. De originele link: https://viamedia.news/voices-of-hope/

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Recente berichten

16 Oct 2019

Please reload

Vind je een reactie ongepast?
 
Meld het!

Stichting Wijdekerk

info@wijdekerk.nl

KvK : 70255547

IBAN : NL14 BUNQ 2205 8874 83

RSIN : 858217946

Proclaimer

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zijn/haar verhaal hier kan delen. Dit staat los van de mening van het team over de inhoud. Het is niet aan ons om te oordelen maar om, in navolging van Jezus Christus, elkaar in liefde te aanvaarden. 

 

Auteurs zijn altijd zelf verantwoordelijk voor de inhoud van hun verhaal. Wij als team doen ons uiterste best correcte en authentieke bijdragen op deze website te plaatsen. Als je onjuistheden en/of fouten constateert, dan verzoeken wij je dit bij ons te melden via het contactformulier. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk herstellen.

Privacyverklaring

Wij gaan vertrouwelijk om met alle informatie die je ons geeft. Persoons- of adresgegevens gebruiken wij alleen voor het doel waarvoor je ze hebt verstrekt.  Zie hier voor onze volledige privacyverklaring.