Deelnemen aan wijdekerk

Er zijn verschillende manieren om deel te nemen aan wijdekerk. Hieronder tref je de diverse mogelijkheden aan. Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, mail ons dan gerust.

De WIJdekerkstraat, want samen zijn wij de kerk!

Naast de algemene groep hebben we ook een aantal zijstraatjes; WIJ de jongeren, WIJ de vrouwen, Wij de regenboog ouders en WIJ de ouders.

* Ontmoeten
De WIJdekerkstraat en haar zijstraatjes zijn een plek waar ervaringsdeskundigen elkaar ontmoeten en elkaar vertellen waar zij tegenaan lopen op hun weg en in hun geloof.

* Ondersteunen
De WIJdekerkstraat en haar zijstraatjes bieden  ondersteuning. Een plek waar je vrij kunt denken, vragen en delen in een veilige omgeving. Er wordt ruimte geboden aan ieders persoonlijke proces. Er is aandacht voor herkenning en -bewustwording en voor opbouwen en verkennen.

* Veilige plek
De WIJdekerkstraat  en haar zijstraatjes willen een veilige plek zijn voor alle aanwezigen en daarom is het raadzaam elkaar niet te willen overtuigen van eigen mening of opvattingen. Iedereen is vrij om naar eigen levens en geloofsovertuigingen te leven. Het gaat niet om overtuigen, maar om ontmoeten.

* Gebed
De WIJdekerkstraat en haar zijstraatjes willen een plek zijn voor gebedsverzoeken en gebedssteun.

Wijdekerk biedt door een geheime Facebook groep,  die we De WIJdekerkstraat hebben genoemd en de zijstraatjes WIJ de jongeren, WIJ de vrouwen, Wij de regenboog ouders en WIJ de ouders, een online plek waar ervaringsdeskundigen elkaar ontmoeten & ondersteunen. Een veilige plek voor vragen, delen & gebed. Want samen zijn wijdekerk. Welkom. Geef je op via ons contactformulier. Geef daarbij even aan van welke groep(en) je lid wilt worden.

wijdekerkstraat + kerk.jpg
wij de vrouwen (2).jpg
wij de ouders (2).jpg
wij de jongeren (2).jpg
wij de regenboog ouders.jpg
Word wijdekerk

Help LHBT+-mensen een kerk te vinden waar ze zich welkom en geaccepteerd voelen, zodat ook zij Gods liefde (weer) mogen ervaren.

Lees er alles over, vul onze vragenlijst in en zet je kerk op de kaart als wijde kerk!

Deel je ervaringen

Wijdekerk zoekt verhalen en gedichten die laten zien hoe jij, homo, lesbienne, bi, transgender, familie, vrienden en andere betrokkenen van LHBT+-mensen, je voelt in de kerk.

Verhalen en gedichten kunnen ook anoniem geplaatst worden.

Laat je interviewen

Wil je graag je verhaal vertellen maar kun je niet goed schrijven? Laat je dan interviewen door één van onze teamleden.

Interviews kunnen ook anoniem op de site geplaatst worden.

Uiteraard is er wel persoonlijk contact met een teamlid.

Versterk ons team

Wijdekerk zoekt mensen die verhalen en gedichten kunnen redigeren en mensen die mee willen helpen wijde kerken op de kaart te zetten door kerken actief te benaderen.

Meld je aan en bouw samen met ons wijdekerk